ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

הסכם ספק – לקוח

הסכם ספק – לקוח צריך להיות קצר, ברור ובאופן שמכסה את הספק מבחינה משפטית וכלכלית. המטרה לאפשר לספק במקרה של מחלוקת עם הלקוח להסיר מחלוקות בצורה מהירה במינימום הוצאות והתדיינויות משפטיות, וחשוב מכל, לאפשר לספק לגבות חוב של לקוח בעייתי במהירות וביעילות.
    מה כולל הסכם ספק לקוח?

• הצהרות והתחייבויות של הספק – לספק את השירות או המוצר בתנאים שנקבעו בהסכם.
    • הצהרות והתחייבויות הלקוח– כי בדק את הסחורה או השירות וככל וקיימת אי התאמות או טענות יש להעלותם באופן מידי.
    • מועדי הזמנה וקבלת הסחורה או השירות– חשוב לכלול סעיפים המתייחסים למועדי אספקה, שעות אספקה, ימי אספקה ועוד, בהתאמה לסוג המוצר או השירות.
    • תמורה ותנאי תשלום– הדרך בה נקבעת התמורה, באישור הזמנה מראש או באישור מחירון מראש. ככל וקיים מחירון, לצרפו כנספח להסכם. המועד בו ישלח החשבון לתשלום עבור הלקוח ומועד התשלום בפועל.
    • תנאים להפסקת התקשרות – יש לכלול סעיף כי לספק וגם ללקוח עומדת הזכות להפסיק את השירות מכל סיבה שהיא בהודעה מראש. אך לספק עומדת הזכות לא לספק סחורה או שירות ככל וקיים חוב פתוח של הלקוח. חשוב מאוד שסעיף התשלום ירשם כסעיף יסודי בהסכם שהפרתו תעניק לספק את הזכות לבטל את ההסכם לאלתר.
    • ביטחונות – כל הסכם ספק- לקוח צריך לכלול שטר חוב שיבטיח את החוב של הלקוח כלפי הספק. ככל והלקוח הינו חברה בע"מ יש לשים לב כי שטר החוב כולל גם "ערבות אוואל", כך שבעלי המניות של חברת הלקוח יהיו ערבים אישית לחוב של החברה. כך מבטיחים שכאשר חברה הופכת להיות חדלת פירעון, יוכל הספק לפנות ישירות לכיסו של בעל המניות.

כמובן שסעיפים אלו כלליים ומהווים דוגמא בלבד. בפועל ההסכם יהיה מפורט ומותאם לצרכי הספק עד הפרט האחרון.

איך נבטיח גבייה יעילה ומהירה של חוב

• גם לאחר שלקוח חותם על שטר חוב, בבואנו לממש את שטר החוב, ניתן לעשות זאת במסגרת "תביעה על סכום קצוב" בהוצאה לפועל. אך כדי שתביעה זו תסתיים במהירות עם סיכוי גבוה מאוד לזכייה, יש להקפיד על הכללים הבאים:
    • לוודא שהלקוח חתום על הזמנה, תעודת משלוח.
    • לוודא שיצאה חשבונית מס מפורטת ללקוח.
    • לוודא שמתנהלת כרטסת הנהלת חשבונות מפורטת בה ניתן לראות חיובים וזיכויים הכספיים של הספק עם יתרת חוב נכונה.
    • לשלוח מכתב התראה לפני הגשת תביעה על סכום קצוב עם כרטסת הנהלת חשבונות מצורפת למכתב.

מכאן החשיבות שעורך דין מנוסה יערוך עבורכם הסכם התקשרות ספק – לקוח שיעניק לכם שקט נפשי ושגשוג כלכלי. עורך דין רפאל בן עזרא משמש כעורך דין מסחרי ומגשר מטעם בית המשפט בסכסוכים רבים בין ספק – לקוח, בזכות ניסיונו, מתמחה בעריכת הסכמי ספק-לקוח תוך התאמה לצרכי העסק.

"המידע המוצג בדף זה הינו כללי, ואינו מהווה יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי".

קידום עורכי דין קידום עורכי דין